Sommerferieklar eller sommerferiepresset?

Vi er i begyndelsen af juni, og inden længe er det sommerferietid. Juhu!

Bare nogle få uger på jobbet endnu, hvor du stille og roligt får rundet opgaverne af, og så skal der rigtigt hygges og slappes af. Lange dage med tid til at lave lige det, du har lyst til og hvor der ikke er forventninger eller krav til dig. Ahhh…

Eller…

Måske er det ikke helt sådan, dit sommerferiescenarie ser ud?

Måske du faktisk føler dig presset? Enten over alt det du skal nå inden ferien eller over selve ferien?

Så er du langt fra alene.

Jeg møder rigtigt mange, der er pressede her i juni, faktisk så mange at jeg næsten vil kalde det højsæson.

Her er nogle af de grunde, jeg oftest støder på:

  • Hvis du skal kunne gå på ferie med god samvittighed og ro i maven, skal dit skrivebord helst være ryddet. Det er lettere sagt end gjort, for der bliver ved med at dukke nyt op – så bjerget, du er i gang med at bestige, bliver ved med at vokse, samtidig med at det indre pres stiger og du bliver drænet for energi.
  • Når du endelig får ferie, trænger du egentlig bare til trække stikket og tage den med ro. Gøre det, du har lyst til og brug for. Alligevel bliver ferien af forskellige årsager ikke den genopladning, du dybest set har brug for.
  • Du har svært ved at prioritere tid til dig selv, selvom du kan mærke, du har behov for det – både før og under ferien. Hvis du rent faktisk får prioriteret tid til dig selv, kan det efterlade dig med en følelse af dårlig samvittighed over ikke at være der for andre. Og så er du jo lige vidt.
  • Du frygter at blive rastløs, hvis du ikke får ’nok’ ud af ferien. Så du har en følelse af, at du bør planlægge en masse, men du kan ikke overskue, hvad det skal være og hvad du egentlig har lyst til.

Kan du genkende dig selv i et eller flere af punkterne?

Det kunne jeg selv tidligere, og jeg ved, at det ikke er særlig rart at have det på den måde. Det er heldigvis heller ikke nødvendigt at blive ved med at have det sådan.

Hvis du altså er klar til at gøre noget ved det?

Derfor har jeg sammensat pakken "Bliv sommerferieklar" til dig. Den indeholder 2 x 90 minutters intensive mindfulness coachingsessioner og 2 lydfiler med mindfulnessøvelser.

I løbet af de to sessioner kan du få hjælp til eksempelvis:

  • At nå frem til ferien, uden at have presset dig selv til det yderste.
  • At få klarhed over, hvad der er vigtigst for dig i ferien og hvordan du får det prioriteret - så du får en sommerferie, der giver dig glæde og ny energi.
  • At kunne slappe af og gøre det, du har brug for og lyst til – og slippe for tankerne og ”burde” og "skulle".
  • At have overskud til at hygge med familien, samtidig med at du også selv får ladet op.

Hvis det er noget for dig, så er her den praktiske del:

Jeg har lavet en god sommerpris til dig, så du får de to sessioner samt de to mindfulnessøvelser for kun kr. 2.000,- (Værdi: kr. 2.600,-)

Det er ca. det samme som 2 lækre sommerkjoler koster – forskellen er, at redskaberne, du får med fra sessionerne, kan bruges igen og igen, uden at blive slidt op.

Du kan købe "Bliv Sommerferieklar" til og med søndag den 21. juni, og sessionerne skal være afholdt senest fredag den 5. juli.

Sessionerne foregår over Skype/Zoom eller hos mig i Viby J.

Hvis du vil have 2 sessioner, der kan gøre en kæmpe forskel for din sommer, så vent ikke for længe med at tilmelde dig, for jeg har kun plads til et begrænset antal forløb inden ferien.

Du tilmelder dig ved at sende mig en mail på maria@mariaskarum.dk, hvor du skriver "Bliv sommerferieklar" i emnefeltet og et par ord om, hvad du gerne vil have hjælp til. Så hører du fra mig inden for kort tid.

Du er også velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål.

Dorthe benyttede sig af tilbuddet sidste sommer, og efterfølgende skrev hun det her til mig:

"Jeg er lige startet på arbejde efter 3 ugers ferie. Den bedste ferie i de sidste mange år. Tak for sessionerne vi havde inden. Der er ingen tvivl om at de har haft en stor del af æren for min gode ferie. Jeg var meget bevidst om de ting jeg gerne ville og fik sat de ting i første række tilmed uden at få dårlig samvittighed ... Jeg følte ikke rastløshed på noget tidspunkt - læste en god bog, hvis jeg havde tid til overs. Så det har virkelig givet mig noget at forberede mig."